Alla inlägg den 11 juni 2010

Av Markus - 11 juni 2010 16:39

jippi nu blir de sommarlov:D

på skolavslutningen idag var super förutom de uppträdandet av några som spelade en system of a down låt som heter Toxicity musiken spelade dem bra men han som sjöng var lite stel och hade inte en bra röst för de men de var säkert för musiken var högre än var han sjöng. De var roligt när han hoppade runt på scenen XD och rektorns (jag tror han var rektorn som talade) kommentar att han skulle ta studenten imorgon och vart hans kostym byxor skulle sitta XD för när han framförde nu så såg man hans kalingar XD hehe :P


Men efter Aulan så var de i klassrummet för en gemensam avslut med klassen som blev helt okej. två i klassen fick en så kallad premie som i år var två böcker :) jag fick ena och motiveringen löd att jag hade bra närvaro och gjorde mitt bästa på lektionen :) fick en kok bok om italienskt mat :) kommer bli roligt att testa de ;) vill någon provsmaka de jag lagar från den boken ? ;) så är ni välkomna till de:)


efter avslutet så drog jag och en klasskompis för käka först drog vi hem till min farsa för lämna boken orkade inte släppa runt på den. men han kom precis in i lägenheten så slapp gå upp lämnade boken i hans knä;) och sen drog jag iväg och min klasskompis och jag drog till hans morsas jobb för att han skulle hämta pengar för att käka. men hon var inte på hennes kontor så vi gick dit hon hade möte och vi träffade henne halvvägs där och klockren kommentar gav hon att hon kände igen mig men inte sin egen son för jag har alltid kort hår så gott som. och hon hade bara träffat mig en gång innan. och han hade klippt sig nyligen så hon var inte van vid att se han i kort hår men han har inte lika kort som mig :P men han ser snygg ut i sin frisyr. jag är inte bög bara man ger en komplimang till en kille betyder de inte att man är bög för om en tjej ger en annan tjej en komplimang så ser man inte de som lesbisk så då är inte detta bögigt!

men han fick pengar så bestämde vi oss för käka på flaneur (eller hur de stavas) de ligger mitt emot gallerian vid NTI gymnasiet. båda vi tog fläskfilé med pommes frite de var okej förutom att fläskfilén var dålig till lagad den var kall och man insidan var inte genom stekt. plus lite fläskfilé bitar men mycket pommes och pommes var varm medans köttet kallt. men vi hade roligt och snackade lite om vad som händer i sommar. vi kanske kommer vara i sommar och gå till o'learys och se på fotbolls vm tillsammans. de blir roligt.

 efter de så hängde jag med han till bowlinghallen där vi satt vid datorn först eller han gjorde de medans jag kollade på. efter de så överförde jag lite pengar för vi bestämde för köra 4 serier så hade väl knappt 30 kr på kontot men mer på sparkontot för skatteåterbäringen har kommit så då blev man rik igen :P skulle kostat mig 132 kr för 4 serie men han som stod i kassan när jag betalade kände jag och han gav mig ett bra pris kanske han såg att de gick dålig för mig (träffade många gånger i ränan XD heheh) så han fick betala 50 kr för 4 serie 12,5 kr för en serie och 82 kr rabbat blev de :) Resultatet blev att min klasskompis slog mig stort XD han fick 150 på första serien och jag 35 XD japp suger men första gången man kör på flera årXD andra fick jag 54 (totalt 90) han fick 149 (totalt 299) tredje serien fick jag 53(totala 143) och han fick 136(totala 435), fjärde och sista serien blev de 148 för han (totala 583 hans snitt var 145) och jag fick 52 (totala 195 och snittet 48) tillsammans fick vi totala på 778 och vårt snitt ihop blev 97.


imorgon blir de åka till mamma bara för man blir utkickad pappa vill ha de BF (barn fritt :P) så när man är hos mamma så ska man väl fixa cykeln och lämna skolböckerna och kok boken då:) men fixar väl cykeln om morsans kille har tid och hjälpa mig med de eller om han har ens tid att säga hur man gör. ska fixa så kedjan inte åker emot metal biten (irriterande ljud) och växeln 1,2 och tre så den går att växla och spänna emot bak bromsen (ingen tramp broms utan hand bromsen för bak hjulet är slitet) så man använder upp bromsklossen istället för köpa ny så kan man använda upp hela eller en bra bit till :)

och sen käka lunch hos mamma blir de också :)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Tycker ni min blogg är bra?
 Ja!
 Nej!
 Neutral!

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards