Alla inlägg den 24 maj 2010

Av Markus - 24 maj 2010 16:57

jag kallar detta fot dagen för mina fötter har fått tagit stryk idag eftersom man har gått mycket utan några större vilo pausar.

från 9:00 till 13:00 så var man i skolan typ 9:00 till typ 9:30 så lasta man in i bilen pankakor och allt vi skulle ha med oss till parken zoo till små barnen. sen 9:45 till 13:00 så var man med små barn som var hyperaktiva XD men jag i slutet av parken zoo turen så såg jag att min kussin gick i den klassen som vi hade hand om :P känns en evighet sen jag träffade mina kussiner allt har tagit upp min tid med skolan & arbete.


när jag arbetade idag så ringde Terry min gamla psykolog läkare eller vad han nu var XD han som kom fram till att jag hade ADHD med Autistiska drag. jag ville bara fråga han om lite om borderline och frågade om de var möjligt att jag hade de. han svarade att de inte var möjligt för han ansåg att jag inte hade för han hade gjort bedömningen att jag inte hade några av symtomerna för att kunna få bordeline som diagnos. den bedömningen han gjorde var under 6 månader där vi träffades ungefär varannan vecka och hur skulle han kunna lära känna mig på så kort tid att kunna bedömma att jag inte hade någon psykisk sjukdom. för de tog sex månader för bup att sätta diagnosen adhd på mig. men jag bad om att han skulle också skicka journalen om utredningen för adhd för att jag ska ha ett intyg så jag kan få hjälp när jag gör provet till körkortet. han sa också att faktura avgiften ligger på 300 kr jag ska alltså betala tre hundra kronor för ett papper som intygar att jag har adhd. de skulle vara okej om de kostat max 100 kr. men jaja ska snacka med morsan om de så får jag se om hon kan betala en del av de.


ska snacka med min nya psykolog läkare eller vad hon är på vuxen psyk. om dem kan göra en undersökning om jag har någon psykisk sjukdom. de kommer säkert kosta att gå på besök under utredningen om psykisk sjukdomar så får väl ta reda på pris summan av varje besök kostar då. men för tillfället kostar de inget för mig att gå ditt för tillfället för snacka hur jag mår och kolla blod tryck och pulsen och få medicin kostar inget de känns skönt :)

Av Markus - 24 maj 2010 08:11

ville bara skriva några rader innan jag dör :P antingen dör jag av att jag tar självmord eller så kommer så 6 års barn döda mig :P

hehe.

man ska tillbringa en hel förmiddag med dem i parken zoo. hjälp mig! jag orkar knappt av med min kussin när hon var 6 år och nu är de 25 barn i den klassen typ och delat på 4 ungefär 6 barn i varje grupp.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Tycker ni min blogg är bra?
 Ja!
 Nej!
 Neutral!

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards